זהות – חלק מי-יודע-כמה

אני לא מעלה לארכיון הזה מספיק מהחפירות על זהות וזה לא בסדר. העברתי הרצאה של 45 דקות על זה באייקון והן לא הספיקו, נראה לי שיש לי כבר 90-120 דקות (אבל אין לדעת, אולי 60)

מישהו בפורום בתפוז שאל משהו על סוף הפרק האחרון של מאט, וקיבל יותר משציפה…

הוא שאל למה הדוקטור לא היה יכול לענות לסדק מה שקלרה בסוף בכזו קלות ענתה.

למה הוא לא אמר את זה קודם? מבחינה טכנית כי אז אדוני הזמן היו יודעים שהסדק הזה יביא אותם לפה, יוצאים, והיתה מלחמה. קלרה לא רק אמרה להם אלא היא שכנעה אותם לא לצאת אלא לסייע לו כנגדם.

אבל. והנה עוד חפירת זהות שלי. יש את הפן האמנותי-“ספרותי”.

קלרה היא כלי שמניע סיפור פה. כל התקופה של מאט עוסקת בזהות – “doctor who?” – החל מתחילתו, i don’t know, i’m still cooking (ואז hello, i’m the doctor. basically run) דרך דיון בכל פרק או כמעט כל פרק במי שהוא ומה שהוא, אם raggedy man או healer and wise man או mighty warrior, monster, אם זה שמציל הכל (amy’s choice, כשהוא לא יכול להציל את רורי – then what is the point of you?), ו here to help, או התיאורים שלו בעקיפין כאל (ו non-parasite god) או כ a goblin or a trickster or a warrior, ואז an ancient creature drenched in the blood of the innocent, ומצד שני the best man i’ve ever known.

קלרה מסכמת את כל זה ב – he is the doctor. זה כל הזהות שהוא צריך, זה כל מה שאתם צריכים לדעת. הם ביקשו שם אבל היא עונה במשמעות.

או כמו שאני מנסחת את זה: “דוקטור, הוא”.

מבחינה טכנית – הסברתי בהתחלה ו BloodyRose הסבירה. מבחינה ספרותית קלרה וכל הסיטואציה באים לסגור את כל מה שהסדרה פתחה מ2010.

-=-=-
זה כבר ממש לא קשור אבל אני בשוונג 🙂

זה מתחיל להסגר עוד בפרק היובל – מכל אספקט לדוקטור יש דואליות או בלגן, ואנחנו מתייחסים לזה בתור דבר רע. למשל שם, הוא sweetie והוא monster. תפקיד, הוא healer and wise man אבל גם mighty warrior. מוניטין, the best man i’ve ever met וגם the most feared being in the entire cosmos.
ואז בפרק היובל יש לאנשים אחרים דואליות/בלגן של מראה חיצוני. אני זה אני, אבל מישהו אחר הוא גם אני. לא רק זה אלא בסוף הסיפור של הזייגונים אולי האחר הוא בעצם מי שאני חושב שהוא אני – שזה בעצם איבוד זהות מושלם. אבל פתאום איבוד הזהות הוא לא שלילי, רק באיבוד הזהות הזה בני האדם והזייגונים מצליחים להגיע לדיוני שלום אמיתי, מה שלא קרה למשל עם הסילוריאנים בעונה 5.
וזה תהליך ה”גאולה” של הדוקטור. באיבוד הזהות הזה שלו הוא הגיע להבנה, השלמה ואז תיקון של מה שהפריע לו באמת כל הזמן הזה – מה שעשה במלחמת הזמן, מה שהפך אותו מ good man למה שהוא. (והפרק מתחיל ב good man ונגמר בהפיכתו לאיש טוב)

למי שהיה בהרצאה שלי באייקון, זה רוב התוספת שבינתיים יש לי לקראת הגרסה הבאה אם וכאשר אצליח להסגר עליה לכדי הרצאה. אז, אממ, ספוילר.

(אלא אם מישהו רוצה שאעביר הרצאה חלקית ומבולגנת שנבנית תוך כדי?)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *